Vandaag stond de 2de competitie wedstrijd op het programma. Dat betekende weer ‘s morgens vroeg de auto inpakken, snel even het voer aanmaken en op naar het water om samen met Chris de kantnummer uit te zetten. We visten vandaag op 2 verschillende wedstrijdgedeeltes, te weten met 8 man langs De Meppelsingel en met 8 man in Het Beatrixpark. Volgende keer doen we het precies andersom. Ik heb nummer 1 t/m 8 bij de Meppelsingel uitgezet en Chris deed de nummers 9 t/m 16 in Het Beatrixpark.

Daarna gingen we naar de verzamelplek waar alle deelnemers een parkeerontheffing uitgereikt kregen zodat zij veilig, en met dank aan de gemeente door hun soepele medewerking wederom zonder kosten (behalve dan een klein beetje voor de HSV) konden parkeren. Alle deelnemers waren op tijd ter plaatse dus we konden snel gaan loten waarna iedereen snel naar zijn plek kon gaan om de hele handel weer te installeren.

“De slag aan de Meppelsingel”
Zelf viste ik (Edwin) vandaag op het parcours Meppelsingel, de kopplek aldaar werd geloot door Theo en de staartplek werd geloot door Don. Om 8.30 uur ging de wedstrijd van start, mijn wedstrijd in het kort is dat ik op stek nummer 4 zat en dat ik met de vaste stok heb gevist. De weersomstandigheden waren prima, af en toe een heel klein buitje en gelukkig weinig wind waardoor ik met de 12 meter vaste stok gewoon prima kon vissen. Om 8.30 uur (direct bij de start dus) heb ik 6 voerballen op 12 meter gegooid en eigenlijk was het direct daarna voorns vangen. En dat is niet meer stil komen te liggen, het aantal weet ik niet maar het waren er echt een hoop!!!

Om 13.30 uur wordt de wedstrijd afgeblazen en is het snel de boel inpakken om te gaan wegen. Het was wel leuk dat iedereen deze wedstrijd weer eens vis had. Zo komen we aan de podium plekken van deze wedstrijd, deze zijn als volgt verdeeld:

Nr 1: Edwin Kos met 9.020 kilogram
Nr 2: Harm Groothedde met 7.020 kilogram
Nr 3: Patrick de Wit met 5.600 kilogram

“De strijd om het Beatrixpark”

Voor mij (Chris) lag het wedstrijdparcours vandaag in het Beatrixpark, alle deelnemers hadden hun stek gevonden en iedereen was druk met het installeren van de materialen. Ik had nog een kwartiertje en was bezig met uitloden maar ik zat direct al regelmatig vast aan de waterlelies, dat begon dus al niet echt lekker. Uiteindelijk had ik de boel wel onder controle en even later begon de wedstrijd. Er werd eigenlijk direct a goed voorn gevangen en dat is natuurlijk prima, alleen de grote brasems lieten zich helaas niet zien vandaag. Het weer was, op een beetje regen na, prima dus daar mochten we zeker niet over klagen.

Als de wedstrijd wordt afgeblazen gaan we wegen, uiteindelijk blijkt dat Bouke het bij ons het beste heeft gedaan gevolgd door Michael en Koos. De volgende keer vissen wij op de Meppelsingel, hieronder nog even de top 3:

Nr 1: Bouke met 8.890 kilogram
Nr 2: Michael met 4.580 kilogram
Nr 3: Koos met 3.940 kilogram

Gefeliciteerd Heren, zowel degenen aan De Meppelsingel als degenen uit Het Beatrixpark!!!!!!

Over 2 weken gaan we allemaal naar het andere parcours, de officiële tussen stand staat inmiddels ook online. Je vindt hem via deze link.