Vandaag (zaterdag 7 oktober) stond de laatste competitie wedstrijd van de witviscompetitie op het programma. Er waren helaas 4 afmeldingen ( Piet, Koos, Dirk, en Willy) dus 9 kantnummers moesten we uitzetten. Het is wederom een ochtend wedstrijd dus we moesten weer vroeg uit de veren.

‘s Morgens vroeg de auto inpakken, het voer aanmaken en op naar het water om samen met Chris de kantnummers uit te zetten. We hadden om 6.30 uur afgesproken, toen ik arriveerde was Chris al druk bezig om de verenigingsvlag een mooie plek te geven. Daarna hebben we samen snel de kantnummers geplaatst waarna we nog even moesten wachten tot alle deelnemers aanwezig waren..

Iedereen was keurig om 7.00 uur aanwezig dus we konden snel de steknummers loten. Het was namelijk niet alleen nog donker maar ook behoorlijk koud. De kopplek werd deze keer geloot door Don Seur, de staartplek kwam terecht bij Martin Heideman. Snel ging iedereen naar zijn plek om de boel te installeren waarna om 8.30 uur de wedstrijd van start ging.

Mijn eigen wedstrijd in het kort: ik zat op nummer 8 en heb zowel met de vaste stok gevist als met de feeder. De weersvoorspelling repte over veel regen en een harde wind, gelukkig viel de wind mee (de regen helaas niet) waardoor we met de 12 meter vaste stok gewoon konden vissen. Daar werd door mij overigens ook de meeste vis gevangen, bijna alles op 12 meter en met maden. Op de feederhengel ving ik alleen een paar baarsjes aan de overkant, dus daarna ben ik weer snel teruggeschakeld naar de vaste stok op 12 meter.

Om 13.30 uur wordt de wedstrijd afgeblazen en ga ik snel de natte boel inpakken om te gaan wegen. Ook deze keer had iedereen weer vis wat natuurlijk wel zo leuk is. En zo komen we dan aan bij de podium plekken van deze wedstrijd

Nr 1: Edwin Kos met plusminus 2.900 kilogram
Nr 2: Don Seur met plusminus 2.600 kilogram
Nr 3: Bouke van der Ploeg met plusminus 2.100 kilogram

Gefeliciteerd Heren!!!!!!

Na het wegen gaan we naar de manege waar we onder het genot van een drankje en een hapje de prijsuitreiking doen. Na alle resultaten op te tellen en de 3 slechtste daar weer vanaf te trekken komen we uiteindelijk toch tot een winnaar van de competitie:

Bouke vd Ploeg, onze clubkampioen van 2017.
Van harte gefeliciteerd!!!!!

Bouke ontving voor deze overwinning, net als alle andere deelnemers, waardebonnen van onze sponsor Hengelsportcentrum Nijkerk. Iedereen bedankt voor deelname aan de competitie en graag weer tot volgend jaar. U vindt de foto’s van de overige deelnemers aan de competitie in de volgorde van de eindscore onderaan dit verslag. De volledige uitslag van de competitie vindt u via deze link.

DON’T FORGET: over 2 weken vissen we de najaarswedstrijd!!!! geef je op bij Harm via witvis@hsvog.nl en zet de datum vast in je agenda.