Vandaag (zaterdag 9 september) stond de 9de wedstrijd van de witviscompetitie aan de Palmpolstraat (Hoge vaart bij de Viking) op het programma. De zomerstop is weer voorbij en dus beginnen we aan de laatste 3 wedstrijden van de competitie. Vandaag zijn er helaas 4 afmeldingen ( Piet, Koos, Don, en Willy) dus moesten we 9 kantnummers uitzetten. Het is een ochtend wedstrijd en dat betekende dat we vroeg uit de veren moesten. ‘s Morgens vroeg de auto inpakken, het voer aanmaken en op naar de waterkant om samen met Chris de kantnummers uit te zetten.

We hadden om 6.30 uur afgesproken, toen ik aankwam was Chris er al en hij was druk bezig de verenigingsvlag een mooie plek te geven. Daarna hebben we snel de kantnummers geplaatst en vervolgens konden we wachten tot 7.00 uur tot iedereen er was. Snel de steknummers loten want het was deze keer wel een hele een natte ochtend.

De kopplek is geloot door Cor de Wit en de staartplek is geloot door Chris van Kooten. Na de loting ging iedereen snel naar zijn plek om de boel te installeren, om 8.30 uur ging de wedstrijd  vervolgens van start. Vanwege het slechte weer gokte iedereen op de feederhengel maar Dirk van Bokhorst had als enige de vaste stok uitgepakt. En dat bleek achteraf toch zeker wel de juiste keuze te zijn.

Mijn wedstrijd in het kort: ik zat op nummer 7 en lag ongeveer 5 meter uit de oever aan de overkant. Ik heb met maden, maïs en pieren gevist en heb daarmee 3 voorns gevangen. Om plusminus 11.00 uur toch maar de vaste stok uitgepakt en daarmee ben ik op 12 meter uit de kant gaan vissen met maden en casters. Nu kreeg ik wel snel achter elkaar beet, ik ving voornamelijk mooie voorns van plusminus 150 gram a 200 gram de stuk maar het was eigenlijk net te laat.

Om 13.30 uur wordt de wedstrijd afgeblazen en is het snel inpakken om de vangsten te gaan wegen. Wat wel leuk is dat iedereen deze keer weer vis had, en zo komen we dan weer bij de podium plekken van deze wedstrijd

Hier de podium plekken van de 9de competitiewedstrijd:
Nr 1 Dirk van Bockhorst met 6.535 kilogram
Nr 2 Edwin Kos met 4.965 kilogram
Nr 3 Bouke van der Ploeg met 3.550 kilogram

Benieuwd naar de tussenstand? U vindt hem via deze link.

Gefeliciteerd Heren!!!!!!
P.S. over 2 weken ( 23 september ) vissen we bij trekweg, voorbij de vaartplas, Lage vaart!!!!