w001

De eerste “nacht koppelwedstrijd witvis” uit de serie van 2 zit er alweer op, 12 uur lang vissen van 19.00 uur ’s avonds tot 07.00 uur ‘s morgens. Alle aangemelde koppels waren mooi op tijd aanwezig voor de loting bij de manege. Het was goed weer en iedereen had er zin in, een nachtwedstrijd heeft namelijk zeker zo zijn eigen charme en spanning. Mijn koppelmaat Michael Smit en ikzelf trokken het laatste lootje en dat was nummer 1, een kopstek dus dat moest wel goed komen dachten we zo. Na de loting vertrokken we snel naar de waterkant en begonnen we met opzetten, we hadden hier ruimschoots de tijd voor en hoefden ons dus niet te haasten.

Helaas zagen we tegen 19.00 uur donkere wolken overkomen en het begon na het beginsignaal om te voeren iets te regenen. Kort na het begin van de wedstrijd regende het nog even flink en hebben we zelfs nog even wat onweer gehad wat gelukkig snel weer wegtrok. Daarna bleef het gelukkig droog en we hadden we weinig wind, nadeel hiervan was dat de mugjes flink hun slag konden slaan en ik kom nog steeds meer muggenbulten tegen zie ik.

w002

Op de staart hadden ze al snel de eerste 2 brasems binnen en er begon daar dus al schot in de zaak te komen, bij ons op de kopstek bleef het stil. Zo stil zelfs dat we pas na 5 uur vissen de eerste brasem hadden. Eindelijk van de 0 af maar daarna bleef het weer ff stil. Zo nu en dan zie je mensen toch wel even bij elkaar kijken hoe het gaat, de verhalen gingen rond dat ze bij de staart al 7 brasems hadden en dat een paar andere koppels ook al de eerste vissen hadden. Het ging bij ons allemaal moeizaam totdat mijn maat en ik ineens achter elkaar beet kregen. Eindelijk hadden we vis op onze stek. Als een gek zijn we wezen scheppen, soms allebei tegelijk. We hadden naast brasem ook nog een mooie dikke Winde en Michael verspeelde helaas een karper.

w003

Daarnaast nog wel wat vis verspeelt aangezien mijn visuitrusting niet optimaal te noemen was. Spulletjes uit China bleken helaas toch niet helemaal goed te werken, het was dus soms even klungelen aan de waterkant en zeker een leermomentje: goedkoop is soms duurkoop!

w004

Maar ondanks dat hadden we in een uur tijd toch al iets meer dan 10 brasems in het net. Daarna ging het weer minder snel maar ondanks de moeizame start hadden we toch 21 brasems en een mooie winde, goed voor een totaal van 47 kilo. Voor andere koppels was het een lange nacht en zij moesten het doen met iets minder dan 10 kilo.

Tijdens het wegen zagen we dat er wel van alles was gevangen zoals zeelt en zelfs een klein karpertje, ook was er nog een paling gevangen. Na alles gewogen te hebben was het tijd voor de prijsuitreiking. De 1e 3 koppels hadden een mooie geldprijs en voor de overige deelnemers hadden we kadobonnen van Raven Fising.

w005

Al met al een heerlijke wedstrijd, volgende week de volgende. Er is ruimte zat langs het parcours dus mocht u samen met uw vismaat aankomend weekend (nacht van 6/7 augustus) ook eens een keertje mee willen doen is dat geen enkel probleem. U vindt alle info over deze wedstrijd en het inschrijven via deze link