Verslag jeugddagen 23 en 27 augustus 2017

Nu de vakantie weer bijna voorbij is, is het weer de hoogste tijd om lekker samen te vissen. Een hoge opkomst hadden we nog niet omdat veel deelnemers nog op vakantie waren maar 2 hele mooie stekken en goede vangsten, dat hadden we wel! Woensdag een lekker avondje gevist in Almere Haven en zondag in Lees meer…

Verslag jeugddag 4 – thema streetfishing

Nadat we afgelopen woensdag hebben kennisgemaakt met het Streetfishen was het nu tijd om het zelf te gaan doen! Met werphengels kunstaas en lood is er vandaag actief gevist op roofvis. Vooral de baars liet zich verleiden tot een Lees meer…

Verslag jeugddag 3

Deze woensdagavond konden we weer een gezellige avond vissen! Een heel geregel om op tijd alles klaar te hebben en voor de vaders en moeders was het ook best even haasten, maar we vangen vis en hebben het naar ons zin! Dit zeker nu het vangen van vis  Lees meer…

Onze jeugd en de wereld onder water

Op woensdagavond 26 april heeft onze jeugdcommissie voor onze jeugd een informatieavond over macrofauna georganiseerd. Deze avond werd gepresenteerd door onze voorzitter die in het dagelijks leven werkzaam is als bioloog, hij had hiervoor vanaf het werk de nodige attributen meegenomen en Lees meer…

Verslag van de eerste jeugddag 2017

Zondag 23 april eindelijk was het, zover de jeugddagen waren weer begonnen! We zijn de ochtend in het buurthuis gestart met een korte presentatie, we hebben ons even voorgesteld en verteld over het verloop en de doelen van de jeugddagen. Daarna zijn we begonnen met het knopen van een basistuigje voor Lees meer…

Vanavond (26 april) jeugdavond: de wereld onderwater

Vanavond vanaf 18:30 uur wordt het echt heel interessant in het buurthuis. Niet alleen voor onze jeugd maar waarschijnlijk ook voor de vaders en de moeders! We gaan dan de onderwaterwereld leren kennen, wat eten vissen als er geen maden of boilies beschikbaar zijn? Speciaal voor deze avond hebben we een bioloog van Rijkswaterstaat bereid gevonden hier iets over te vertellen hij zal ons meenemen op een bijzondere ontdekkingstocht. Even kijken door een microscoop zal verrassende beelden opleveren, daarnaast kan je spelenderwijs uitzoeken over welke diertjes het allemaal gaat. Een aanrader dus, je bent van harte welkom in het buurthuis aan de Haagbeukweg nr. 42 (naast station Almere Parkwijk).

De jeugddagen starten weer, hoe leuk is dat!

Op zondagochtend 23 april en woensdagavond 26 april organiseren we de eerste jeugddagen van dit seizoen. Lekker vissen met andere kinderen! En je hoeft zelf helemaal niets mee te nemen, voor alles wordt gezorgd en het is altijd bere-gezellig! Zondag gaan we kennismaken en een basistuigje maken, daarna gaan Lees meer…

Start jeugdseizoen 2017

JE 005

Inmiddels zijn we begonnen met de voorbereidingen voor het programma voor de jeugddagen van 2017. De opzet betreft weekthema’s waarbij we een jeugdcompetitie organiseren en spelenderwijs de fijne kneepjes gaan leren. Thema’s (onder de data) worden door deze opzet intensiever behandeld dan voorheen. De dagen zijn per thema dan ook niet verspreid maar juist kort –>> lees verder

Verslag van Jeugddag 8. De jaarafsluiting op Toms Creek!

j09

Het was zover, zaterdag 17 september alweer de laatste dag van ons jeugdseizoen. De competitie is afgesloten en er is deze dag weer lekker gevist en veel gevangen op Toms Creek! De vlaggen werden in de grond geslagen, al het aanwezige aas werd over bakjes verdeeld en de vrijwilligers waren weer bijzonder goed gestemd! Ondertussen werden door de medewerkers van Tom’s de Lees meer…

Jeugd-vispas of niet?

VISpas-2016 Omdat er nog wel eens wat misverstanden zijn over welke VISpas je nu nodig hebt, en of een jeugdige visser altijd een jeugdVISpas nodig heeft hebben we hieronder de geldende regels geplaatst:

Jeugd VISpas: 7 euro (op 1 januari van dit jaar 13 jaar of jonger)
Gewone VISpas: 27 euro (op 1 januari van dit jaar 14 jaar of ouder)
Bij de eerste aanschaf betaald u 5 euro administratiekosten.

Kinderen die vissen onder begeleiding van een volwassene:
De jongere die onder begeleiding van een volwassene vist met één hengel “vist mee” op de toestemming van zijn begeleider en heeft in dit geval géén jeugdVISpas nodig. De voorwaarden die voor de begeleider gelden, gelden in dit geval dus ook voor de jeugdige op 1 uitzondering na: deze jeugdige mag onder begeleiding met alle wettelijk toegestane aassoorten vissen maar slechts met één hengel.

Verslag Jeugddag 7 – Roofvissen!

025

Eindelijk was het dan weer zover na de vakantie, heerlijk weer een ochtendje met de club vissen. Het was een nieuw locatie maar van horen zeggen wer er best goed gevangen, reden genoeg om het hier een keer te proberen. Het thema was roofvissen en daarom was er natuurlijk ook gelegenheid om daarop te vissen! Het plan van deze dag was als volgt: je mag zelf kiezen waar je Lees meer…

17 september met de jeugd naar Toms Creek

Op zaterdagochtend 17 september hebben we speciaal voor onze jeugdleden wederom 2 avonturenvijvers op Toms Creek afgehuurd. Lekker vissen op grote steuren en dikke meervallen en het kost je helemaal niets! Wij regelen hengels en aas maar je mag natuurlijk ook zelf je spullen meenemen. Kom je ook? Het is gratis en je bent van harte welkom, als je wilt mag je deze keer ook een vriendje of vriendinnetje meenemen. Laat ons wel even weten dat je komt zodat we weten wie we allemaal kunnen verwachten. Stuur even een mailtje naar jeugd@hsvog.nl en misschien tot zaterdag 17 september!

Onze jeugd op het EK Zoet 2016 deel 2

Afgelopen zaterdag en zondag 23 en 24 juli was het dan zover. het EK vissen in Almere. Wat een leuk evenement hebben we daar gehad! Zaterdag ochtend waren we zoals altijd op tijd op de stek. Dit keer niet aan het water om te vissen met jeugd maar voor het EK witvissen in Almere aan de lage vaart. Bij aankomst waren de deelnemers al druk aan het voorbereiden. Het voer werd nog een keer bevochtigd en de zitkisten met Lees meer…

Onze jeugd op het EK Zoet deel 1

2016-07-23 12.20.31-1

De eerste dag van het EK zoet 2016 was vooral gericht op onze jeugd, en ondanks de vakantieperiode waren er gelukkig toch nog genoeg kinderen om er een leuke ochtend van te maken. Nadat we eerst vanaf een viaduct naar het “grof voeren” hebben gekeken zijn we een stukje parcours afgelopen. Arnold heeft wat uitleg gegeven bij de witvissers waarna Lees meer…